پرتو ارتباط صبا

دیتا دیود چیست؟

1400/11/22

دیتادیود چیست و چگونه کار می کند؟

فضای کسب و کار امروز به طور فزاینده ای دیجیتالی است و بیش از هر زمان دیگری در معرض حمله های سایبری قرار دارد. به همین دلیل، فناوری های مختلف امنیتی شبکه برای محافظت از داده ها و زیرساخت های سازمانی تولید شده است. یکی از موثرترین این فن آوری های مدرن،
دیتادیود
است. اگرچه این یکی از موثرترین ابزارهای امنیتی شبکه است، اما ممکن است شما در مورد این فناوری چیزی نشنیده باشید و از عملکرد آن اطلاع چندانی نداشته باشید. در ادامه در مورد فناوری دیتادیودو نحوه کار آن اطلاع پیدا خواهید کرد.

شاید سوالی که برای شما پیش آمده باشد این است که دلیل اینکه ما از دستگاهی استفاده می کنیم که اطلاعات را به صورت یکطرفه جابجا می کند چیست؟

فناوریدیتادیود چیست؟

دیتادیود یک وسیله ارتباطی شبکه یک سویه است که انتقال ایمن و یک طرفه داده ها را بین شبکه های تقسیم شده امکان پذیر می کند. طراحی
دیتادیود، جدایی فیزیکی و الکتریکی شبکه های مبدا و مقصد را ممکن می سازد و یک انتقال داده یک طرفه غیر قابل نفوذ و غیر قابل مسیریابی ایجاد می کند. دیتادیود با جلوگیری از نفوذ هکرها و عناصر موجود (هر موجودیتی که در شبکه حضور دارد) در شبکه، نقاط خارجی ورود به سیستم ارسال کننده را از بین می برند. ایمن سازی تمام نقاط خروجی داده های شبکه با دیتادیودها باعث می شود بدافزارها از شبکه ناامن نتوانند عبور کنند و به سیستم شما دسترسی پیدا کنند یا به طور تصادفی تغییرات اشتباهی ایجاد کند.

دیتادیودها به شرکتها این امکان را می دهند تا داده های پردازش شده را در زمان مشخص به سیستمهای مدیریت اطلاعات ارسال کنند تا در تصمیمات مالی، خدمات به مشتریان و تصمیمات مدیریتی استفاده کنند؛ بدون اینکه امنیت شبکه شما به خطر بیفتد. دیتادیود از این اطلاعات ارزشمند و زیرساخت های شبکه را در برابر سرقت، تخریب، دستکاری و خطاهای انسانی احتمالی محافظت می کند.

مهمترین و اصلی ترین دلیلی که استفاده از دیتادیود را لازم می سازد امنیت شبکه می باشد. امنیت شبکه های کامپیوتری همیشه نسبی است زیرا ارتباط در شبکه به صورت دو طرفه می باشد. ولی با دیتادیود شما به امنیتی تقریبا 100 درصدی دست پیدا می کنید. اما این امنیت براساس رفتاری است که دیتادیود در اختیار شما قرار می دهد و آن ارتباط یکطرفه یا یکسو می باشد.

در واقع اگر بخواهیم به یک تعریف علمی تر و بهتر از دیتادیود دست پیدا کنیم می‎توان آن را به این صورت بیان کرد که
دیتادیود
ارتباط دهنده شبکه های خصوصی (امن) به شبکه های عمومی (ناامن) می‎باشد ولی این ارتباط موجب ناامنی در شبکه های خصوصی (امن) نمی‎شود.
مقالات بیشتر در مورد دیتا دیود در وب سایت پرتو ارتباط صبا مطالعه کنید.
شرکت پرتو ارتباط صبا سازنده ایرانی و بومی دیتادیود می باشد که موفق به کسب تاییدیه افتا برای محصول خود شده است.
برای مشاهده محصولات روی لینک کلیک کنید.

مطالب مرتبط

 پرتو ارتباط صبا
  • شماره تلفن: 02144215738
  • فکس: 02142215737
  • کد پستی: 1463713481
  • ایمیل: admin@pesaba.com

شبکه های اجتماعی


آدرس

تهران، مرزداران، خ شهید ابراهیمی ، نبش الوندهفتم، پلاک 2